Wednesday, 9 March 2016

Puding Kastad Marble



banyak nak cerita tapi kak ton mampu pendam je dalam hati. hati membuak-buak, tu yang perut kak ton nampak buncit. cerita yang tersimpan dalam hati meresap dalam perut. kalau nak diikutkan, perut kak ton flat kempis je

nah kak ton persembahkan puding ni

si kecik makan tak mamdang kiri kanan
oh... cerita pasal si kecik pun tak pernah keluar lagi kan
si kecik pun tengah cuti kat kampung
:(



resepi yang dah berkurun simpan dalam buku masak
tak pasti sangat dari sapa, tq tuan punya resepi

1 paket agar-agar serbuk
2 cawan air
1 tin susu cair
2 biji telur gred A
1/2 sudu kecil esen vanilla
Sedikit coklat paste/emulco
1 sudu besar tepung kastad
3/4 cawan gula

Masukkan air, serbuk agar-gar dan gula dalam periuk. Masak hingga bahan-bahan hancur

Sementara tu bancuh susu cair, telur, esen vanilla dan tepung kastad. Kacau sebati. Tapis ke dalam periuk berisi agar-agar

Kacau adunan dengan hand whisk hingga nampak pekat

Bahagikan kepada 2 bahagian. 1 warna asal, 1 lagi dicampur dengan coklat. Marblekan ikut suka sendiri. Sejukkan dalam peti sejuk



Sebelum lunch boleh start mempuding. Bila lepas lunch, boleh santai depan tivi sambil makan puding

Feeling-feeling kat hawaii 





4 comments:

  1. Tak payah feeling kat Hawai kalau dah sedap kat mana pun sedap juga
    Ini kalau dpt sepotong memang tak cukup:)

    ReplyDelete