Tuesday 9 September 2014

Cerita Seram



korang penakut tak???

aku ni penakut ya hamat. jangan le korang harap aku nak tengok cerita hantu kat tivi. kat wayang lagi le. kot kalau sapa-sapa nampak aku kat wayang untuk tengok cerita hantu, anggap je le aku dah buang tebiat

penyakit penakut ni aku berjaya turunkan kat along

tapi dia penakut versi melampo-lampo pulak sampai kekadang berangin je hati aku dengan dia. masa adik-adik dia kecik lagi, kena paksa la diorang temankan dia memberry. bukan le masuk sesama tapi adik kena tunggu kat pintu

tunggu orang berry????
tak nyaman langsung kan


pernah dulu aku duk berkelana kat rumah jiran tetangga bila rumah aku kena kacau. punca dari along le jugak. dia demam panas lepas tu meracau-racau. dia kata ada orang kat depan dia. aku ni dah start saspen campur nak nangis. dah le laki otstesen

jiran yang datang bagi bantuan pulak kata masa dia nak masuk tadi ada budak botak lari keluar. hamboi hamboi sungguh korang ni. dan dan tu jugak le aku nangis

hasilnya ..... malam tu aku membawa toto dan bantal tumpang tidur rumah dia. malam esoknya pulak tidur rumah ex-jiran kakak aku. lepas isyak, start kereta pegi rumah dia. esok dah nak azan subuh hangkut balik budak-budak balik rumah, siap-siap untuk pergi sekolah. kawan tu pulak india tauuuu

nekad tuh,.. takut punya pasal mengatasi segala

ada satu malam tu majuk dengan laki, tumpang tidur bilik anak. sayup-sayup je aku dengar bunyi macam orang main guli. melantun-lantun je bunyi dia. tak lama pulak tu bunyi pulak orang peronyokkan plastik dari atas lemari baju

apa kes ni????....apa nak buat???
dah le majuk

makin lama bunyi plastik tu makin kuat.... last-last bunyi tu macam orang peronyok plastik tu tepi lubang telinga aku je. tak boleh jadi ni.... tindakan segera perlu dilakukan


pelahan-pelahan aku bangun dari katil sambil mata pejam. berani ko nak buka mata??... kot tiba-tiba ada je benda tersenyum depan aku, sapa nak jawab??... tau-tau terkencing kat situ jugak

dalam mata pejam aku lari balik masuk bilik asal. padan muka kan?... nak sangat majuk. dah tu tega pulak tinggalkan anak dalam bilik tu sebab nak selamatkan diri sendiri. jual ikan sangat perangai tuh

ada banyak cerita seram tapi takut pulak nak cerita. takut malam nanti teringat-ingat

maka sampai ke tua ni, penakut aku masih tak surut-surut


2 comments: