Thursday 25 April 2013

Uiks... lagi-lagi Tiramisu



Kan hari tu I ada cakap budak-budak office I tengah mabuk tiramisu

Tak habis-habis la mabuk tu, minggu ni pun minggu tiramisu jugak
Rasanya ada dalam 20 bekas kot minggu ni aku kena buat

Ni ada satu batch lagi belum siapkan
tapi diorang tau hati tukang buat tiramisu adalah tak berapa nak happy

jadi aku mintak tangguh sampai minggu depan



Perasan tak 5 bekas kecik kemetot tu?

Tu lebihan adunan la, aku letak dalam bekas kecik, senang anakanda nak makan
Lagipun dapat nampak banyak sikit, walhal 5 je



Diorang kata nak bawak sekolah tapi ada 5 je

Sorang nak bawak 2 bekas, patutnya kena ada 6 la kan
Nampaknya sorang terpaksa mengalah, dapat bawak 1 bekas je

Punya la dorang bertekak, sapa yang dapat 1 je

Tensen betui aku

Start bertekak dari dapur, pukul 9 malam
Aku dah merangkak naik atas, dok lepak atas katil pun diorang berbunyi lagi

Sayup-sayup je aku dengar suara
Aku yang tengah tidur-tidur ayam rasa nak berasap je telinga

Aku sound,...
kalau lagi 3 minit tak berenti, idung aku mesti berasap
ngeh ngeh ... tau plak takut ibu tukar jadi naga tasik chini

Seksa aku dibuatnya



wahai tiramisu ... semua sebab anda tau


No comments:

Post a Comment