Thursday 26 December 2013

Legoland, part 1



anak-anak asyik le cakap nak pergi legoland

depan diorang teguh le pendirian kata tak mo pegi tapi dalam hati.... ada, kesiannya anak-anak ibu

dah le cuti ni tak dapat balik kampung, memerap kat rumah je diorang tu. pegi bejalan pun dekat-dekat sini je

ada kesempatan sikit, dapat le bawak diorang ke jb. memang aku tak cakap nak pegi legoland pun, saja je nak surprisekan diorang. pagi sabtu, lepas check out baru bagitau. muka sorang-sorang of course le excited

tapi satu nak komplen... 
sepanjang perjalanan dari skudai, satu signboard pun tak dapat. masa kat hotel bukan main lagi, katanya 20 minit perjalanan dengan map yang straight je perjalanan

terpaksa tanya kat orang yang sama-sama q kat traffic lite. appada.... lagi sepelaung nak tiba baru nampak signboard, tu pun satu je



lokasi wajib mesti le pintu gerbang

muka masing-masing mencuka sebab malu nak tangkap gambar depan orang ramai

appadahal.... semua orang pun tangkap gambar nak oi



koran tengok le angah tu. pegi theme park boleh pulak dia nak pakai skirt labuh. penat aku prot pret dia langsung tak eran. gasak le, malas nak spoilkan semangat diorang




ayoyoyoyoyyo... anak teruna ku dah lagi tinggi

jenuh adjust kedudukan, kekatikan ku jelas kelihatan

redho je la... dah itu ketentuan-Nya




ni lagi satu kejadian tak puas hati

nak mandi instead of theme park. yang ni aku tak mampu layan. malas nak bermandi-mandian

kalau stakat mandi, kat shah alam pun boleh



iwan dengan gaya tak mo tengok kamera.... mogok tak dapat mandi



cabaran pertama adalah naik perahu mangkok ni

boleh plak time aku & angah motor dia tak function. kejap ada, kejap tak de. last-last motor buat U turn

cit sungguh... tadi ada nyonya tu motor dia U turn pun aku gelak. sekarang padan muka kena pada diri sendiri

bot yang laki aku naik pun sama problem sampai orang belakang pn boleh potong dia

staff sorang tu bising pulak kata aku tak pijak motor dia. eh eh budak ni, nak sampai aku pijak sampai pecah ke???... dah tak ok apa aku boleh buat



belajar memandu katanya

penat nunggu... main kotor nampaknya

memula iwan angah dah ada kat depan. tengok-tengok dah ke belakang balik. eh eh.... bikin panas korang ni yek



yang ni kelakar... sakit perut gelak

mainan seisi keluarga kekdahnya

kena pam kereta bomba untuk bergerak, lepas tu pam pulak pili tu untuk keluarkan air sampai le kebakaran padam

sambil pam sambil gelak

siap susun strategi untuk pastikan kemenangan

haaaaaa... kitorang menang. tak de hadiah, semangat nak menang je yang ada













dalam piramid ada mainan tembak-tembak ni. kalau dpat tembak dapat le markah



terbeliak-beliak bijik mata angah tahan gayat



excited diorang tengok mainan ni... kat adventure land

memang adventure pun korang

en. laki tak nak naik sebab leceh basah. dia tu memang....aku dah agak

tak pe, biar ibu je join cabaran ni. appadaahal kalau setakat basah macam tu. ada yang beli baju hujan. kitorang rock, tak main le pakai baju hujan. kata cabaran kan




bye bye ayah.... saksikan kami berjuang



bye lagi... tunggu kami di puncak kejayaan yek

kehhekhekh

riak sungguh kan



sekali dah turun.... hamik ko

rasa nak terjatuh nyawa

padan muka, nak sangat naik. tapi memang happening sungguh aku rasa

muka aku kat sini memang huduh, bila tengok kat kamera yang memang diorang provide, lagi le dahsyat. tak kuasa aku nak beli kalau gitu punya muka



nak sangat kan... 

hamik ko basah satu badan. sampai pender pun join basah, tak kesah basah, janji sonok gile

tengok aci belakang aku tu. korang mampu naik menatang tinggi tu pakai punjabi suit siap dengan selendang. kot kalau tersangkut tepi rail tu tadi, aku jugak terbabit

kot kalau nak maintainkan ciri-ciri kemalaysiaan, kenapa tak pakai sari je tadi

nak maintain cun walau di mana saja berada la tu



aiseh... 
kena adjust hujung tudung untuk cover kehodohan

beauty kena jaga walaupun baju basah


lalalalalala...mari la anak-anak kita main yang lain dengan baju yang basah

bersambung .... tenet sangat menduga kesabaran aku




7 comments:

  1. Bestnya. saya tak jejak kaki lagi. Macam cuaca ok ta? orang selalu complaint panas kena pakai sun block tadi kalau tak dapat sun burn

    ReplyDelete
  2. satu hari ler anak2 berseronok nih . tak rugi dtg dr shah alam ke jb kan .

    ReplyDelete
  3. mesti menjerit2 kn kak ms naik mende alah tu... ;-)

    ReplyDelete
  4. Macam best je ida..akak belum sampai lagi..Nice entry!!

    ReplyDelete
  5. macik konah ... cuaca ok masa saya pergi tu. tak payah pakai apa2 cream sebab kulit mmg dah sedia gelap

    ReplyDelete
  6. mmg tak rugi datang ... seronok tengok anak-anak happy

    ReplyDelete
  7. anies ... maunye tak menjerit. niat nak control ayu tak kesampaian

    ReplyDelete