Friday 27 December 2013

Legoland, part 2... dan sikit info



kita sambung lagi main dengan baju yang basah

aku dengan angah tak berapa basah, cuma tudung je yang hilang bentuk tapi dah berjaya aku tajamkan muncungnya. iwan tu apahal ntah, duk sebelah aku tapi lenjun seluar. baju tu selamat sebab aku sarungkan dengan baju spare konon untuk mandi

tak pe la... teruskan perjalanan, kang kering la tu



kita masuk istana lama pulak

kagum aku dengan istana ni, nampak cantik pada pandangan

berjaya jugak masuk rumah snow white, dulu dia berlagak dengan aku sebab ada rumah cantik. sekarang aku dah merasa, dah tak eran


hai snow white....

i is tangkap gambar dekat tangga



kat dalam istana ada roller coster. roller coster yang giler aku rasa. naik jugak le, kata nak bergumbira dan bergelak ketawa

hamek ko,,,,sakit belakang en. laki den sebab roller coaster tu laju sangat, terpeleot pinggang dia. tengkok aku pun sakit waktu pusing tang corner

nasib le tak banyak curam, kalau tak mau juling aku, en. suami dan iwan

along dan angah aku tengok relax je. along siap angkat tangan waktu roller coster tu berpusing, siap nak naik lagi

well done anak-anakku... berjaya bergembira hingga ke maximum





mende alah ni aku rasa pelik. ntah apa yang seronok tapi aku tengok kecik beso yang naik semua senyum sampai ke telinga

rambut angah dah berserabai

 ni banyak kali diorang naik. lepas habis, beratur balik. naik la anak-anak, ibu dan ayah lepak je



hazab lagi aku....

bagi peluang kat diorang bertiga je naik tapi en. suami tak kasi. suruh aku temankan

abih???... dia seronok lepak, aku kena tanggung pulak. mangkuk kereta ni khas untuk 4 orang je, selamat le dia dari semua dugaan ni



hai ayah ... kami selamat dalam menda ketot ni

poning kepala kak ton. corner dekat sangat, nasib le tengkok aku berjaya duduk pada kedudukan dia



nampak macam ok je mangkuk ni, jom kita naik sekarang jugak

orang tak ramai jadi sorang boleh duduk satu mangkuk

 

nampak kenapa aku macam tu??

aku pening tu... tengah tahan diri dari muntah. roast chicken yang aku makan tadi aku rasa dah ada kat hujung lidah je, bila-bila masa boleh keluar

giler punya pening... tobat kak ton

 

adik roller coaster ....

along angah je naik. aku tengok iwan tak suka benda-benda adventure macan ni. dia tengok dari kejauhan je

 

aku rasa ada kot 5-6 kali budak berdua tu naik

orang tak ramai beratur, suka la diorang. memula naik tengah, dah tu kat belakang

ni ha.... dah ada kat depan. ewah, sonok nampak. angkat tangan bagai. lantak korang la

diorang stop pun sebab budak yang jaga tu jeling semacam. mungkin bengang asik muka yang sama je. apahal pulak nak marah, bukannya ada ramai orang pun. diorang ikut peraturan, beratur macam biasa

 

istana snow white dari kejauhan

 

yipie,,, ni ibu nak naik



nampak muka aku???....

gayat weh. nampak rendah je tapi bila dah naik menggegarkan jiwa. kalau nak naik kena tarik kali, lepas tu lepaskan. masa turun tak rasa gayat, waktu naik je rasa berdebar

aku n iwan naik sekali je. budak berdua tu ulang-ulang main



last sekali ... tengok 4D

orang kampung mana nak tau 4D tu hapa. masuk je panggung tengok appahal kerusi semua basah. bila dah tengok wayang baru tau

ooooooo..... ada sajli, hujan, angin

patut le kerusi basah

 

kenapa gelap????

sebab hari dah malam. sampai malam ko kitorang bertepek kat sini

alang-alang bayar main le sepuasnya

 

marilah kita bergambar wahai sang suami sementara anak-anak main kat taman



info pasal legoland untuk panduan pada sapa-sapa yang nak pergi

harga tiket,,,RM540 theme park untuk 3 dewasa 2 kanak-kanak. dapat voucher makanan RM50. boleh beli kat gerai dan food court. kalau tunjuk ic dapat la murah, kalau tak de ic harga mahal lagi

harga minuman ... air mineral RM3, air-air lain RM5, aiskrim magnum RM5

harga makanan dalam food court ... aku bagi lebih kurang la, yang aku makan. ada roast chicken, spagetti RM23 termasuk air dan buah. nugget RM15 termasuk air dan buah jugak. ada nasi ayam versi dewasa dan kanak-kanak.
aku cadangkan air dan makanan ringan bawak siap. diorang tak check beg pun. aku lupa pasal air jadi semua pun aku buat pelaburan kat sana


4 comments:

  1. akk..jgn muntah...nnt jd mende lain plak ;-)

    ReplyDelete
  2. enjoy betul anak2 main kat sana kan..
    harga minuman tu lebih kurang kat sunway lagoon jugak. tp kat s.lagoon jgn harap nak seludup air atau makanan.. dlm beg semua dia selongkar & kibas satu2 pakaian atau tuala. kalau jumpa semua dorang ambik.. sabar jelah.. mgkin kat sana belum ketat lagi mcm kat s.lagoon.. dulu2 masuk s.lagoon mmg selalu juga seludup makanan dlm beg pakaian.. tp now dah tak boleh buat lagi.. hehehe..

    ReplyDelete
  3. Haaaa... muntah berjaya dicontrol

    ReplyDelete
  4. Mmmg leceh sikiy kt sunway...betul2 diorg check

    ReplyDelete