Friday 23 November 2012

Sampai Hati ?


Suhu sekeliling adalah nyaman
Rasa macam kat cameron highlands pada waktu 25 tahun lepas

Cuaca cameron sekarang?... nan ado lah sejuk

Dulu kalau nak pegi rombongan sekolah ke cameron, kena la bawak baju kait bulu kambing
Tidur kena ada selimut tebal, stokin wajib ada
Kalau nk complete, bawak le sarung tangan dan topi kait jugak
Sekarang?... pakai baju bulu kucing pun tak de hal
Berbikini pun tak de rasa sejuk

Bukak mulut je sikit keluar le asap....
Waaaaaa.... rasa kat switzerland je masa tu
Berangan le korang, konon baru lepas main ski, tu yg berasap mulut

Kalau selsema, jangan harus pegi cameron
Sedang elok hi.n..us nk turun, terus beku jadi ais
Hebat, kan?... ais warna ijau pucuk pisang

Amboi .....jauh beno merepeknya. Mukadimah bukan main berjela, penuh dengan kemerapuan

Tadi aku mentioned pasal sampai hati, kan?
Sebab cuaca sejuk, kena la touching sikit

Pada aku yg buat meniaga kecil-kecilan ni, usaha kena la lebih sikit utk tarik hati kastemer

Tapi ,,,,, aku pun tak de le sampai hati nak kaut untung menggunung
Memang le untung tu aku nak tapi berpada-pada la kata orang
Tak kan  modal 2 engget aku nak jual sampai 200 engget

Maka ,,, aku pelik bila ada yg sampai hati buat gitu
Konon nak cover di waktu tak de kastamer
BOLEH GITU....?

takkan  ko nak suruh orang lain tanggung ?
dah waktu tu Allah tentukan rezeki ko tak de, what can you do?

Cam tu le jugak kekdahnya sebelum cuti sekolah baru-baru ni
Sekolah kan last 9 hari bulan, tak sampai pun pertengahan bulan
Tapi ramai pengusaha van dan bas sekolah mintak full payment

Kalau aku, tercekik rasanya nak ambil/mintak duit orang macam tu punya banyak
Sendiri kena la pikir, apa hak kita untuk ambil duit orang atas servis yang kita tak buat
Melainkan ..... orang tu ikhlas memberi

JADI!!!!!!!,,,,, sendiri mau pikir

No comments:

Post a Comment