Sunday 12 May 2013

Happy Mother's Day





orang kata boleh la berehat di hari ibu .... golek-golek baring-baring atas katil sambil gigit kuku

tapi itu tak mungkin terjadi

ibu kena pastikan makanan tersedia
ibu kena pastikan baju dibasuh 
ibu kena pastikan baju digosok
ibu kena pastikan rumah bersih




anak-anak ada cakap ... 

"Ibu masak sedap la" ... 
which aku rasa sungguh bangga walaupun masa tu aku cuma goreng telur mata kerbau & letak kicap tamin penyeri rupa


TQ untuk mak yang di kampung jugak

kalau aku nak balik ke Klang, mesti dia masakkan lauk extra untuk bekalan aku dengan harapan esoknya aku tak perlu masak lauk, cuma panaskan je lauk bekalannya

terharu dengan pengorbanan mak menjaga abah yang tak berapa sihat, menjaga abah waktu mereka kat Mekah dulu

sob sob ....

hargailah mereka waktu mereka masih ada
takkan jatuh papa kalau kita tolong mereka


2 comments: