Thursday 2 May 2013

Undi Adalah Rahasia



Kejap tadi telepon cap ayam ku berbunyi ...
nombor 05-dotdotdot, menunjukkan dari kawasan Perak.

OOOOOO.. bumi kelahiranku.

Semangat nak angkat, bukan senang orang kampung call.
I am tersengih tanda bangga

"Boleh saya bercakap dengan Puan Rozaida?"

Dengan suara kurang menggoda sebab caller itu adalah perempuan. Kalau lelaki, mesti up sikit tahap kemerduan.

"Ya, bercakap"

"Puan mengundi kawasan Padang Rengas, kan? Boleh saya tau sekarang puan berada di mana?"

Aiseh ... pasal mengundi rupanya. "Saya di Shah Alam"

"Balik mengundi tak"

"Insha- Allah"

"Boleh saya tau puan menyokong kerajaan tak?"

"Apa punya soklan ni?".. I don't like

"Kenapa pulak nak tau? Kan undi tu rahsia"

"Saya bukannya nak berkempen, cuma nak tanya samada puan sokong kerajaan tak"

ekkkkk.... double the don't like.

garu-garu kepala sambil kelemumur bertaburan di atas meja. eh eh eh ... bukan saja kelemumur, kutu pun ada. elok la tu, tak de la kelemumur berseorangan

"Kalau saya kata saya sokong kerajaan, apa saya dapat? Kalau saya tak sokong, apa saya dapat?" 

cei cei cei ... i am so eksi

"Tak ada la apa tapi puan perlu ingat ni bukan kempem cuma kita nak feedback"

"Tak perlu la rasanya sebab undi saya adalah rahsia. Tak ada sapa boleh tau"

fewittttt... berlagaknya aku.

ntah apa-apa ntah


No comments:

Post a Comment