Friday 7 March 2014

Drivers... bikin hangin



hangin kan dengan pemandu kat malaysia ni

banyak sangat rasa tak bertimbangrasa, pentingkan diri sendiri je. macam le korang sorang je nak cepat, korang je ada hal

tiap-tiap pagi aku hantar along dan barang-barang untuk sekolah agama kat nursery, baru berdesup ke opis

kalau korang nampak kereta putih lalu sambil daun-daun kering berterbangan, aku le tu

balik pulak, kutip barang-barang sekolah pagi, ambil iwan dari sekolah agama hantar mengaji, ambil pulak angah, ambil pulak along

banyak masa habis atas jalan

kalau semua driver berhemah dan bertimbang rasa, kerja ni boleh setel tanpa rasa bengang

tak pernah sehari aku tengok traffic light cantek tanpa ada orang potong que. diorang tak kira, walaupun seratus orang polis ada kat situ

kat petak kuning depan sekolah agama pulak mesti ada kereta/lori/van bertenggek kat situ tanpa rasa bersalah. sambil tunggu 2 traffic lite kat depan warna hijau, sambil korek idong... nyanyi-nyanyi la. diorang tak kira kalau kereta dari gate sekolah tu bertimpa-timpa, janji bijih selamat dilombong


woiiittttt... korang tak de ke rasa sedih. disebabkan sikap jual ikan korang tu, orang terpaksa tunggu. apa la salahnya korang berenti kat luar petak tu, bagi laluan untuk orang. bukannya sebijik kereta lalu korang kena bagi 5 engget

waddemangkuk





ni ha.... 

korang tau, berapa lama aku kena tunggu dalam kereta sebabkan sorang pun tak nak beralah

penat signal aku menyala, sapa pun buat tak tau

wira kat depan tu tak nak masuk walaupun kosong kat sebelah dia, kelisa ni tak nak ke depan, makcik driver bas tu pun seronok bersembang. dengan tudung merahnya bukan main lagi dia nyembang

kot kalau aku beranak kat dalam kereta tu, mesti anak aku dah belajar merangkak baru korang sedor yek

yang kereta kat sebelah aku tu je tertengok-tengok muka aku, dia pulak yang rasa bersalah walaupun tak de kena mengena dengan dia


korang tak tau ke..... 
pompuan comei ada dalam kereta, sila bagi laluan

nak tunggu aku jadi macam ni baru korang nak sedar, nak pedulik



duit mekap aku sapa nak bayar.... 
sun block lagi
cuaca dah le panas


jaga korang yek.... mak is marah ni

kalau keadaan berterusan, mau aku amik anak-anak naik lanca je

puas le hati korang kalau kulit aku terbako macam ni, peluh pekung mencurah-curah




itu yang korang nak???




3 comments:

  1. selamat petang drop here
    pagi tadi bz sangat

    ReplyDelete
  2. Kak, check latest entry. Ada gambar Kak Elly pakai bikini! Hahaha.

    ReplyDelete
  3. Hahahaha...ye ke?. Berdebar plak rasa

    ReplyDelete