Thursday 6 December 2012

Kerenggakah aku.?



Kerja yang boring yang sedang dlm proses, tak siap-siap

Kemas baju, asingkan baju lama dan baru
Kemas baju yang tak muat

Lemari baju yang baru sampai minggu lepas 6 pintu tapi masih tak berjaya menampung jumlah baju yang ada

Bab tu aku terpaksa salahkan en. Somi, baju dia punya la banyak. Ngalahkan pompuan dan retis
Bila dah beli dan rasa tak berkenan, dia takmo pakai
hamboi ,,, so demanding dan mengada-ngada yek

Sedang aku belek-belek, kemas-kemas .... terpandang pada blouse shocking pink
Baju tu bole la tahan lawa dia, ada kolar lengan panjang
Tapi aku sedih, tak pernah dapat pakai
Baju tu en somi beli kat bangkok, konon buah tangan untuk isteri tercinta la

Tapi ...... berani dia beli saiz kecik beno
Dia ingat isteri dia macam nora danish?....
Badan saiz 36 12 34?.....



Dia ingat badan aku macam kerengga?..
indah dan menawan?

Dia lupa agaknya
Badan aku macam ulat sagu yang orang sarawak suka makan tu
no shape-shape
kurus di atas, kembong di tengah, kurus di bawah
tu pun sebab ada kepala dan kaki
kalau tak, mau semua pun kembong




Adakah ini dinamakan penghinaaan secara tersembunyi, indirectly?
OMG ....
Why la darling, you do like this?
My heart sungguh la terluka bila melihat baju itu


No comments:

Post a Comment