Wednesday 26 December 2012

Ubat Penyakit Malas



Ingat ari tu aku ada pegi home deco?
tak de sapa ingat?.. tak de sapa heran?...tak de orang jengah blog aku???
ok, fine. aku merajuk.
tiba-tiba plak dengar lagu rohana jalil ... 'aku insan yang lemah'
sedih tau korang tak nak heran
heran la... heran la... dengan aku nih

ok, dah tak merajuk

ni la isi kandung kotak yang aku beli hari tu
kohnonnya blender serba guna
bole kisar, juice maker, soya
aku pun terpedaya dan melayang la RM ku

tu pun sebab dia kata blender ni bole blend epal ijau + limau kasturi
kohnon bole kurus dalam masa sebulan
aku pun buat la, tu pun tiga hari je

nan ado la harapan untuk aku kurus macam nora danish 




ni eksperimen kedua lepas buat jus epal tu
aku kisar daging untuk buat begedil



waaaaaaaaaaaaaa.... magic
terkesima aku dengan hasilnya
halus mulus outcomenya, saling tak tumpah macam kulit sendiri
sebelah tangan pegang daging, sebelah lagi tangan pegang pipi
aura syok sendiri tiba-tiba menjelma
hihihihih




bila dah berjaya kisar daging, rasa nak kisar plak semua benda yang ada kat dapur
ni namanya aura pemalas giler

haaaa. aku paling kiri kanan, semua bahan mentah pun nyorok, takut kena kisar la tuh


dah kisar daging, aku kisar plak kentang yang aku potong kecil dan goreng lembut api jangan sampai itam 

dah tu jemaahkan daging, kentang, bawang goreng, kuning telur, garam, lada sulah, daun bawang kuning telur tu untuk bagi semua bahan melekat. tapi jangan gunakan gam sebagai opsyen plak. gaul sebati

dah tu, bulat dan leperkan. golek dalam putih telur
goreng dalam api sederhana
siap




abaikan gambo yang kurang menarik
sebab fokus kita adalah pada blender, bukannya gambo makanan


iklan dari penaja, blender ni memang membantu kita
bole buangkan rasa malas untuk ke dapur
kalau malas jugak, jom kita mandi bunga, buang penyakit tuh

nak pilih begedil yang comel pun aku tak mampu sebab memang ada empat ketul je, balance dia aku simpan dalam freezer. bila penyakit malas datang menjelma, aku goreng la buat penambah seri atas meja makan


No comments:

Post a Comment