Tuesday 1 January 2013

Tempat yang Sama



Dah bagitau hari tu, kitorang memang tak de tempat lain nak berjalan selain dari jusco. Hari tu jusco raja, hari ni jusco bukit tinggi pulak. Kalau ketua kampung baca, mesti dia sedih. Punya la banyak sopping kompleks yang ada kat Selangor ni, jusco je yang kitorang pilih. Aku pun rasa nak muntah ijo bila mengenangkan perkara ni. 

Sedih pun ada, nasib badan


Kali ni main kat tempat ni. Entah apa orang panggil tempat membuang RM ni

Layan aje la, sekali sekala je aku bagi kebenaran
Kalau muka aku sikit-sikit tukar warna ijo tu, maknanya tu mukkadimah untuk tak boleh
Kalau selalu, mungkin jugak kena beli mesin cetak duit


Kali ni bapak eh tak tido, melayan anak-anak



tengah memberi tunjuk ajar pada Iwan yang tak reti-reti nak bawak kete 



tengok tu betapa dia concentrate. kalau dia dah ketap bibir macam tu maknanya tengah high giler le tu



angah yang bajet artis katik tu main mainan yang bersesuaian dengan ketinggian dia

mungkin dia sedar, pendek kena la buat cara pendek



apa nama benda ni?



saksikan keajaiban ni

naik basikal tapi seat dia ke belakang
hebat, kan?...

habis je mengayuh, Iwan komplen burung dia sakit
maunya tak sakit, burung dimamah seat basikal


aku sempat interview sorang budak lelaki yang bukan main peramah ajar kitorang main game gendang. aku tengok macam lone ranger je, sesorang diri. 


aku pun tanya la dia datang dengan sapa?... 
dia kata, datang sorang
aku tanya, dok mana?
dia kata telok panglima garang ... kat banting
aku tanya lagi, naik apa?
dia kata naik bas
aku tanya, mak mana?
dia kata, kat rumah
aku tanya lagi, abih balik naik apa?
dia kata papa ambil lepas habis kerja


amboi... budak tu aku rasa mau darjah 2 kot
naik bas dari banting semata-mata nak main game kat jusco
mak bagi duit, balik nanti bapak ambil

hebat tak?
sapa yang paling hebat agaknya.... dia, mak dia atau bapak dia ???


2 comments:

  1. Bdk2 mmg suka la g tempat2 camni...da msuk smpi xmo blk..

    Huishh...beraninye mak bapak dia biarkn ank kuar sorang2 camtu kn...

    ReplyDelete
  2. tu la pasal. dah le budak tu over peramah, takut dia ikut orang yang dia tak kenal

    ReplyDelete