Monday 25 February 2013

Semperit Pandan ... yummy



Jiwa retro aku suka betul dengan semperit pandan. Semperit biasa tu pun aku suka tapi semperit pandan ni bagi rasa lemak yang melampaui batas.


bahan senang, nak buat pun tak de le payah mana.



dah banyak versi semperit ada dalam simpanan peti kayu kat rumah, esok-esok nak buat pusaka turun temurun. semua anak aku pun suka semperit jadi semangat tu memang sentiasa meluap-luap.





Bahan A :
  • 200 gm mentega
  • 100 gm gula icing
  • 1 biji kuning telur
  • 1/4 tsp pes pandan (Naz letak 1 tsp pandan emulco)
  • 1/2 tsp pewarna hijau
Bahan B :
  • 250 gm tepung gandum
  • 50 gm tepung jagung
  • 30 gm tepung kastad
Hiasan :
  • Coklat masakan putih dan gula manik 

Cara-cara :
  1. Sebatikan bahan-bahan A.
  2. Masukkan B dan uli rata.
  3. Gunakan acuan dan paipkan adunan. (Naz paip dan potong adunan kepada 1.5 inci setiap satu).
  4. Bakar selama 15 minit dengan suhu 160C.



tak de watermark, kalau sapa-sapa nak amik gambar dan buat page kat fb dipersilakan

ayat keras?... teringat kejadian dulu. buat page jual biskut tapi guna gambar aku
boleh plak dia kata dia ingat kakak dia punya gambar
apa punya alasan daaa...



memang menepati sungguh citarasa aku

lalalalalala, walaupun hati adalah sedih dapat lupa kejap kesedihan


lepas makan nanti nak sambung nangis

uwaaaaaaaaa..... harus ke aku berenti kerja



No comments:

Post a Comment