Wednesday, 17 July 2013

Bila Laki ke Dapur



ni le rupanya bila laki ke dapur. hentam je guna bekas apa, janji makanan ada tempat landing.

Aku tengah bizi buat kerja kat sinki tuh, dia tolong keluarkan kuih-muih yang dia beli kat belakang rumah. Beli bukan main banyak, bukan dia tak tau aku je yang makan kuih.

Kalau aku tak kurus bulan puasa ni, dia le penyebabnya
:)




sesedap rasa je dia letak bubur lambuk yang angah ambil kat surau belakang sekolah agama dalam tupperware bekas ikan. pulak tu bukan main beso plak bekas tu, ngalahkan bubur lambuk satu periuk besar

kalau gini punya besar bekas, kena makan guna senduk... baru match, nampak tak kekok



cepat-cepat berpikir positif dan collect balik pahala puasa yang nak lari, nasib dia nak tolong sambil tangan ubah dalam bekas comei, sesuai dengan isi kandung



menu utama semalam.... asam pedas ikan sembilang, udang masak lemak nenas, cencaru sumbat sambal kelapa, sayur kobis




naik beliak-beliak bijik mata aku nak abiskan kuih cakoi tu.

wahai suami ....
lain kali beli la sampai doploh batang cakoi


4 comments:

  1. hahahahha..
    lawak anna tengok..

    ReplyDelete
  2. terbaekk tuh..janji somi ringan tulang tolong keja kat dapur

    ReplyDelete
  3. anna : sekarang lawak la, masa kejadian rasa bengkak sikit hati :)

    ReplyDelete
  4. sue bee ; betul tu, janji dia nak tolong

    ReplyDelete