Wednesday 31 July 2013

Rumah Cantik???



Minggu depan dah nak raya. Cepatnya masa berjalan, kan?.. Isnin dah nak balik rumah mak mertua kat Melaka makanya ada berapa hari je lagi aku boleh kemaskan rumah + mengabiskan projek biskut raya + jahit aksesori kat baju kurung angah. Hebat macam Erra Fazira... baju kena kebabooom


Tengok keadaan rumah ...alahai sodihnya. Tak tau apa nak buat bagi nampak macam istana walaupun aku tau berapa kerat je tetamu nanti. Ada aku kesah,,, bukan nak menunjuk tapi untuk kepuasan diri sendiri jugak. Bila rumah berselerak, hati pun menggelegak. Mula le aku nak bertempik. Bila dah bertempik, hilang le keayuan aku. Ye dak???


Tak tau nak ubah macamana lagi rumah aku tuh. Alih-alih aku ubah meja, ubah sofa. Idea tak de langsung sebab asyik barang yang sama je aki kerjakan

En. google pun tak banyak membantu. Dia pulak asik-asik bagi gambar yang sama. Amarah pulak aku rasa


Nak tak nak, semalam beli le sebijik jam dinding baru. Time raya nanti kalau tetamu datang, aku nak paksa diorang dongak kat dinding, tenung jam tu macam impress sesangat

keji perangai, kan???


tak de perabot baru ... langsir pun guna 3-4 tahun lepas. kang kalau aku tukar perabot orang manggil aku makcik kampung dusun pulak. padahal aku memang dah makcik pun, harap muka je maintain remaja


tak pe lah... malam ni nak buat cornflakes madu, tambahan biskut untuk boss yang tiap-tiap hari remind aku pasal nak rasa biskut yang aku buat. haih... ni bukan saja reminder tapi dah sampai ke tahap nyakitkan hati aku. doplohpat jam nak bagitau. jaga ko mike....lagi sekali ko cakap aku jahit lubang idong ko yek. bio tercungap-cungap tarik napas

bila biskut untuk mike dan kampung punya dia siap, bole le aku kemaskan rumah. 2 hari lepas kemas bahagian atas tapi tak nampak kesan kemas langsung. Masih huduh dan sodehhh

tak de peruntukan untuk beli apa-apa yang baru, nak kena save duit balik lepas pelaburan untuk bilik air bulan lepas. perabot yang ada kat rumah pun aku rasa menyemak, nak je let-go.

motip letak gambar rumah orang lain???
sedang mengubat hati yang lara

"tuhan tolong lembutkan hati dia"
akulah izzah yang sodehhh...





No comments:

Post a Comment