Monday 22 July 2013

Macam-Macam Urusan



Nama je weekend, hari yang boleh berrelax-relax kat rumah kononnya. Tapi aku tak de le boleh relax. Bangun je tidur terus pegang penyapu. Hamboi... sampah ada setengah lori ko, boleh ikat kontrak dengan alam flora. kalau aku sapu sekali bilah kipas, mau kena panggil kontena

kena cepat-cepat sapu sebab wong nak datang betulkan paip luar pagar. bengang tauuuuu.....giler punya bengang.

hari khamis lepas bil air dan bil itu adalah berjumlah RM194.60. homakaih..... setengah bulan gaji aku. ni gara-gara paip pecah kat depan rumah, pecah dalam diam. sakit betul hati aku. makanya kena la panggil plumber. panggil wong je la, boleh dia nengokkan apa-apa yang patut yang lain.

haaa,,, aku dah kabo, harga wong memang puas hati. sekali upah tukar paip stainless steel, pecahkan 3 tile & konkrit untuk betulkan paip bawah longkang, pasang semula semua tu baru RM150. plumber lain charge RM180 untuk paip plastik, tak masuk harga pecahkan konkrit


lepas tu lari-lari anak pulak ke econsave untuk beli barang-barang basah dan barang buat biskut. nak mula buat sebab banyak bahagian yang nak kena bagi


ponek tau,,,
ngam-ngam pukul 5 habis buat 2 jenis biskut, dapat 7 balang. dah le aku bangsa buat kerja berdiri, tak tau aku buat kerja duduk. rasa kekok dan lambat siap


en. laki pulak ajak cari kasut angah iwan. pergi le pulak ke jusco. huhuhuh, tak banyak pilihan. last-last beli sepasang untuk along. yang along punya beli sebelum ramadhan en.laki kata dia nak. ko tengok tuhh... susahnya bila kaki bapak dan kaki anak sama saiz. ada je unsur ketidakadilan dan sabotaj di situ.


balik dari jusco singgah burger abang burn....
orang kata meatball dia hebat giler tapi bagi aku biasa je
lain orang lain citarasa


sekian sudah diari di hari sabtu.


1 comment: