Monday 15 July 2013

Membazir




Dari sebelum Ramadhan aku memang dah plan tak nak atau sekurang-kurangnya mengurangkan aktiviti ke Pasar Ramadhan. Paling cikai di kala tak sempat buat kuih aku akan beli kat makcik belakang rumah ni. Kuih dia sedap, terasa semua bahan.

tapi en. laki selalu spoilkan keadaan, dia la yang selalu pegi dan bawa balik berplastik-plastik makanan yang akhirnya berada dalam tong sampah.


aku tak kesah kalau semua masuk kerongkong, aku pun bukannya kejam sangat sampai anak-anak tak boleh makan apa yang diorang teringin nak makan. kan aku ibu mithali, yang sentiasa menjaga kebajikan dan keselamatan hati keluarga walaupun hati ku terluka. haaaaaaaa... kan dah start derama suasta


paling tak boleh tahan ... laki aku beli murtabak. ok, tak pe la murtabak. aku pun suka jugak. tapi yang jadi kesakitan di hati ialah murtabak itu berharga RM10 dan ia adalah sekeras kulit kaki. gambar dah tangkap kat tab tapi tak boleh upload kat blog pulak. mencik tau kerna terpaksa berkawan dengan syaitonirrojim

semalam pulak dia beli macam-macam lagi termasuk 3 keping roti boom.... roti kat dalam penuh dengan minyak tapi tepung masih tak masak


wahai en laki,,,,,, aku dah set apa nak masak untuk berbuka, siap sekali dengan pembuka selera. sila la jangan bershoping keterlaluan.


kita cuma makan 5 beranak.....
bukan makan doplohtujuh orang. nak amik makanan pun susah sebab meja penuh. kalau keadaan berterusan, mungkin kita kena beli khemah dan berbuka kat car porch


sekian la luahan dari sang isteri


No comments:

Post a Comment