Thursday 25 July 2013

Suka La Tewww



huhuhu... suka la orang-orang gomen, dapat wang ehsan untuk raya.

banyak ooo boleh buat dengan RM500. Untuk pesara yang dapat RM250 pun hebat jugak. untuk Selangor, sebulan gaji, lagi masyukkkk




haihhhh.... nanti berpusu-pusu le sopping kompleks 31hb ni, semua penuh dengan orang gomen je

:)


ramai jugak yang komen, asik-asik orang gomen je. macamana dengan orang kerja swasta??..

oootototot,
betul jugak tu. orang swasta pun nak raya jugak. tapi kalau gini gayanya, orang gomen le beraya lebih hebat. tak pe, sucikan jiwa, itu rezeki diorang. mungkin rezeki orang kerja swasta macam kita ni kat tempat lain. mungkin tak de lebih duit tapi lebih dengan rahmat Allah.

ceeewahhh... ustajjah datang bagi kaunseling le pulak


bagi aku senang je, kita dah tau raya akan tiba. bukan baru tau, rasanya dari tahun lepas dah tau raya bulan Ogos ni jadi buat le simpanan sikit-sikit. kalau start dari lepas raya tahun lepas kita simpan limaploh engget sebulan, bulan ni kita dah ada kurang-kurangnya RM500. dah sama macam bonus orang gomen

kalau ada lebih, simpan lebih. kalau ada kurang tetap simpan limaploh engget tu. tetapkan azam kita. duit tu jangan simpan kat akaun yang kita selalu cucuk duit kat atm tu. simpan kat tempat lain yang kita rasa susah nak keluar, simpan kat bank yang tak de atm card, asb pun ok

macam aku, selalunya baju raya anak-anak aku tak beli dalam bulan puasa ni kecuali baju melayu dan kasut. aku beli 3-4 bulan sebelum puasa lagi, beli sikit-sikit. jadi tak de le terasa sangat banyak duit yang keluar. kiranya macam tutup mata je la belanja tu

ko paham je la, bukan nak beli sepasang dua. pulak tu anak berderet ngalahkan anak buluh. banyak oo belanja baju raya diorang. lagipun raya adalah untuk budak-budak walaupun en. suami kalau raya sopping dia ngalahkan bini dia yang pompuan ni

tahun ni aku beli sepasang je baju kurung. pakai je yang lama, aku no hal. janji raya pertama aku glemer ngalahkan rozita che wan

ahaksssss... jaga ye cik ta. i akan lawan u. jangan nangis plak kalau i menang. jangan bagi zain datang jumpa i, kang cinta dia beralih arah.



No comments:

Post a Comment